Handelsbetingelser
Indgåelse af aftale
- En ordre afgivet hos CondorKids.dk er ikke en juridisk bindende aftale. CondorKids.dk har derfor mulighed for at annullere din ordre som følge af trykfejl, leveringssvigt, tekniske problemer og lignende situationer. En bindende faktura vil blive sendt til dig, når de bestilte varer afsendes fra vores lager.
- Når du har afgivet en ordre via vores webshop, får du automatisk tilsendt en e-mail, hvoraf det fremgår, hvilke varer du har bestilt. Dette er en elektronisk kvittering for modtagelse af din ordre og ikke den endelige faktura.
- Alle kontrakter indgås på dansk.
Salg og bestilling online på CondorKids.dk
På CondorKids.dk kan der betales med følgende betalingsmidler:
VISA-dankort
MasterCard
MobilePay
ApplePay
Din betaling hæves, når vi har afsendt din bestilling fra vores lager.
Betaler du med betalingskort, er du altid sikret mod misbrug. Du kan nemlig afvise en betaling, når du har modtaget din betalingsoversigt. Der er ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit betalingskort bliver misbrugt i internetbutikker, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem, som vi gør hos CondorKids.dk. Dermed er du langt bedre sikret end i den fysiske verden, hvor der er en selvrisiko på 1.200 kr., når dit betalingskort misbruges ved brug af pinkoden.
Vi accepterer betaling med Anyday.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
Når du vælger at betale med Anyday, trækkes første betaling når varen afsendes. Derefter vil du betale din månedlige ydelse på sidste hverdag fra den kommende måned, og tre måneder frem.
Der bliver ikke pålagt gebyrer og renter til dit køb, såfremt du betaler til tiden. Hvis du returnerer dit køb, vil aftalen med Anyday ophøre automatisk.
De data, som du sender i forbindelse med dit køb betalt med betalingskort, er krypterede (SSL), og det er derfor kun PBS, der kan aflæse disse. Hverken Condor Kids ApS eller andre har mulighed for at læse disse data.
EAN Fakturering
Det er muligt at blive faktureret via EAN hos Condor Kids. Kontakt os venligst på kunde@condorkids.dk med din forespørgsel, samt hvilket produkter du er interesseret i. Vi vil herefter hurtigt vende tilbage med hvilke muligheder vi kan tilbyde dig.
På EAN ordrer under DKK 500,- ekskl. moms tilføjes et administrationsgebyr på 39,-.
Tilbud
Fremsendte tilbud er gældende i 5 hverdage fra modtagelsesdato.
Fortrydelsesret
1. CondorKids.dk yder fortrydelsesret i henhold til Forbrugeraftaleloven. Der gælder følgende regler: For alle varer har du 14 dages fortrydelsesret.
2. Fortrydelsesretten gælder ikke for erhvervsdrivende (se særlige bestemmelser for erhvervsdrivende længere nede). Er firmanavn og CVR-nummer udfyldt ved bestillingen, anses købet som værende et erhvervskøb.
3. Fortrydelsesretten gælder 14 dage fra den dag, hvor du får varerne i fysisk besiddelse. For at udøve fortrydelsesretten skal du give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelse af varen. Meddelelsen skal gives i form af en utvetydig erklæring på e-mail til kunde@condorkids.dk eller via telefon 71 99 43 30.
Vi anbefaler, at du herefter bruger vores returportal ved fortrydelseskøb eller reklamationer. Du finder vores returportal her. Bemærk at du vil modtager en mail med en QR kode, som skal fremvises i din lokale GLS Pakkeshop, hvorefter du får udleveret label.
CondorKids.dk refunderer beløbet for din returpakke senest 14 dage fra den dato, hvor CondorKids.dk har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde din aftale. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller du har fremlagt dokumentation for at have returneret varerne, alt efter hvad der sker tidligst.
4. Ved fortrydelse af et køb, der ikke er et levnedsmiddel eller vare til husholdningen, hæfter du kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, varen fungerer på. Du kan afprøve varen i samme grad, som er accepteret inden et køb i en fysisk butik.
5. Udgifterne for forsendelse ved fortrydelse/fejlkøb betales af forbrugeren. Du er selv ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind ved returnering. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. CondorKids.dk anbefaler derfor, at du gemmer postkvitteringen for din returpakke som bevis for, at du har afleveret pakken til det ønskede fragtfirma.
6. Det er muligt at fortryde dele af et samlet køb. Ved delvis fortrydelse vil dine leveringsomkostninger ikke blive tilbagebetalt.
7. Ved modtagelse af fortrydelseskøb refunderer CondorKids.dk det givne beløb til samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion. Du pålægges derfor ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.
8. Afhentes den bestilte vare ikke i GLS pakkeshoppen, returneres denne til CondorKids.dk. Dette anses ikke som gyldigt fortrydelsesgrundlag, og din ordre vil ved modtagelse hos vores lager blive refunderet minus fragtomkostninger ud og hjem.
9. Ønsker du at bruge egen returløsning skal din pakke sendes til:
Condor Kids ApS
Vævervej 16
7490 Aulum
Bemærk: Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Pakker sendt til pakkeshops afhentes ikke. Pakker skal fremsendes direkte til ovenstående adresse. Når en ordre sendes retur, bedes du vedlægge dit ordrenummer samt en beskrivelse af, at der er tale om et fortrydelseskøb.
10. Du kan hente en standardformular til fortrydelseskøb her: www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=160666#Bil3
Reklamation
CondorKids.dk yder to års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl. Dette gælder for varer, der ikke er levnedsmidler eller varer til husholdningen. Dette betyder, at du enten kan få varen ombyttet, varen repareret, pengene tilbage eller afslag i prisen. Dette vil afhænge af den konkrete situation, samt at din reklamation er berettiget. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadesforvoldende adfærd.
Ønsker du at reklamere over et produkt, skal dette ske inden for rimelig tid efter, at du har konstateret fejlen/manglen. Ved skader/mangler ved modtagelse må produktet aldrig tages i brug, før CondorKids.dk har truffet en afgørelse om, hvordan reklamationen løses.
Ved reklamation bedes du kontakte CondorKids.dk via telefon 71 99 43 30 eller mail kunde@condorkids.dk med en forklaring af fejlen/manglen samt dit ordrenummer eller telefonnummer. Herefter vil du modtage yderligere instruktion i den videre sag.
Har du sendt et produkt ind til fortrydelse eller reklamation, vil du få tilsendt en mail, når vi har modtaget din vare. I mailen vil du desuden få yderligere oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse eller reklamation.
Der henvises til Købelovens §78 for fremgangsmåde vedrørende reklamationer.
Ved køb til erhverv / kommunale institutioner gives der 6 måneders reklamationsret. Øvrig serviceaftale kan tilkøbes. Kontakt venligst kunde@condorkids.dk / tlf. 7199 4330 for at høre om muligheder for serviceaftale.
Reklamation / garanti forbrugsvarer
På forbrugsvarer som f.eks. batterier til E-BV vogne, er der ikke garanti eller reklamationsret, da dette anses som værende en sliddel, man bør forvente skal løbende udskiftes.
Klagemuligheder
1. Ønsker du at klage over dit køb eller andet i forbindelse med dit køb, bedes du rette henvendelse til vores kundeservice på tlf. 71 99 43 30 eller på mail kunde@condorkids.dk.
2. Hvis ikke det lykkes os at finde en løsning på din klage, kan du klage til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg: www.forbrug.dk. Din klage kan indgives ved at udfylde en klageformular via www.minsag.forbrug.dk.
2.A. Fra d. 17/2 2020 kan du udfylde en klageformular via Klageportalen for Nævnenes Hus på følgende link: https://kpo.naevneneshus.dk/Public/ChooseLoginProvider?returnUrl=https://kpo.naevneneshus.dk/External
3. EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Dette er især relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. I så fald indgives klagen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooselanguage. Ved indgivelse af en klage hos EU-Kommissionens online klageportal skal du angive vores mailadresse: kunde@condorkids.dk.
Særlige bestemmelser for erhvervsdrivende
For erhvervsdrivende gælder følgende bestemmelser:
1. Salgsbetingelser for erhvervsdrivende betegnes som handelskøb og følger ’Bekendtgørelse af lov om køb’.
2. Der er ingen fortrydelsesret / garanti for erhvervsdrivende.
3. Der gælder 6 måneders reklamationsret fra oprindelig fakturadato med undtagelse af forbrugsvarer, hvor der kun ydes 3 måneders reklamationsret, med mindre andet er aftalt skriftligt.
4. Ombytning eller reparation medfører ikke, at der påløber en ny 6 måneders reklamationsperiode.
5. Ved reklamationer står køber selv for udgifterne til returnering af varen til CondorKids.dk.
Priser og illustrerede billeder på CondorKids.dk
Alle priser på CondorKids.dk er naturligvis inkl. dansk moms og afgifter. Vores priser opdateres løbende. Det er den gældende pris, når du afgiver din bestilling, som du skal betale. Angivne priser for de enkelte produkter er eksklusiv eventuelle leveringsomkostninger. Leveringsomkostningerne fremgår af din indkøbskurv.
Der ydes ikke efterfølgende rabat med tilbagevirkende kraft, såfremt en vare falder i pris, efter du har lagt din ordre hos CondorKids.dk
Bemærk at der tages forbehold for, at billeder, der vises af vores varer på hjemmesiden, kan afvige fra varens egentlige udseende (farve, nuance). Billederne, der vises på CondorKids.dk, er kun vejledende.
Der tages forbehold for evt. tastefejl på CondorKids.dk
Kundeservice
Vores kundeservice kan kontaktes på følgende måder:
Telefon: 71 99 43 30
Mail: kunde@condorkids.dk
Kundeservice har åbent i tidsrummet:
Mandag-fredag kl. 10-14
Opkald til og fra CondorKids.dk kan blive optaget til senere intern brug.
Virksomhedsoplysninger
Condor Kids ApS
Vævervej 16
7490 Aulum
CVR: 4353 2421
Tlf: 71 99 43 30
E-mail: kunde@condorkids.dk
Etableringsår: 2017
Personoplysninger/Info om databehandling
1.For at indgå aftale med CondorKids.dk har vi brug for følgende oplysninger om dig:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mailadresse
Oplysning om hvad du har købt
Vi registrerer dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig (finde oplysninger om dine tidligere køb og betalingsdata), for at kunne efterkomme dine anmodninger og for at kunne sende dig nyhedsbreve og markedsføring, hvis du har godkendt dette. CondorKids.dk videregiver ikke dine oplysninger til tredjemand. Dog vil videregivelse kunne ske i forbindelse med en omstrukturering eller salg af vores aktivitet. Al behandling og videregivelse af personoplysninger vil ske i overensstemmelse med Persondataloven. Din e-mail samt dit telefonnummer vil blive elektronisk overført til vores fragtmænd for at kunne udføre en track and traceoplysning, så du bliver underrettet om status på din forsendelse.
2.Den dataansvarlige er Condor Kids ApS, Vævervej 16, 7490 Aulum. Du kan ved henvendelse herom få oplysninger om, hvad vi har registreret om dig. De registrerede oplysninger opbevares i 5 år i overensstemmelse med bogføringsloven.
3.Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke. Dermed er du informeret om, præcis hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor. Det er kun den dataansvarlige, der har adgang til alle dine oplysninger i vores system.
Du kan læse, hvordan vi behandler dine date i vores privatlivspolitik her.
Copyright/Kopiering
Alle billeder og tekster på CondorKids.dk er produceret af egen fotograf/tekstforfatter og er derfor underlagt loven for ophavsret/copyright. Condor Kids sporer alle kopierede tekster fra hjemmesiden, og eventuel kopiering vil anses som brud på ophavsret.
Det er ikke tilladt at benytte billeder, tekst eller andet materiale fra CondorKids.dk uden en skriftlig tilladelse fra rettighedshaverne: Condor Kids ApS. Brud på ophavsretten vil medføre erstatningskrav uden varsel.
Forbehold
CondorKids.dk tager forbehold for eventuelle afgiftsændringer, prisfejl, korrekturfejl, tekniske fejl, udsolgte varer og force majeure, herunder arbejdskonflikter, mangler ved leverancer fra underleverandører eller forsinkelse af leveracer fra underleverandører.
Forretningsbetingelser v.01082024